Іноземні мови.
Критерії оцінювання навчальних
досягнень
КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ
УЧНІВ
З ІНОЗЕМНИХ МОВ У СИСТЕМІ ЗАГАЛЬНОЇ ОСВІТИ
Основними видами оцінювання з іноземної мови є поточне, тематичне,
семестрове, річне оцінювання та підсумкова державна атестація. Більшість
прийомів поточного оцінювання спрямовано на детальну перевірку окремих
параметрів мови або вмінь мовлення, яких щойно навчили, тематичне оцінювання
проводиться на основі поточного оцінювання й виставляється єдиний тематичний
бал. Під час виставлення тематичного бала результати перевірки робочих зошитів
не враховуються.
Семестрове оцінювання з іноземної мови проводиться один раз наприкінці
семестру за чотирма видами мовленнєвої діяльності (аудіювання, говоріння,
читання, письмо).
Рівні навчальних досягнень |
Бали |
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів |
Аудіювання* |
||
I. Початковий |
1 |
Учень
(учениця) розпізнає на слух найбільш поширені слова в мовленні, яке звучить в
уповільненому темпі |
2 |
Учень(учениця)
розпізнає на слух найбільш поширені словосполучення в мовленні, яке звучить в
уповільненому темпі |
|
3 |
Учень
(учениця) розпізнає на слух окремі прості непоширені речення й мовленнєві
зразки, побудовані на вивченому мовному матеріалі в мовленні, яке звучить в
уповільненому темпі |
|
II. Середній |
4 |
Учень
(учениця) розпізнає на слух прості речення, фрази та мовленнєві зразки, що
звучать у нормальному темпі. В основному розуміє зміст прослуханого тексту, в
якому використаний знайомий мовний матеріал |
5 |
Учень
(учениця) розуміє основний зміст поданих у нормальному темпі текстів,
побудованих на вивченому мовному матеріалі |
|
6 |
Учень
(учениця) розуміє основний зміст поданих у нормальному темпі невеликих за
обсягом текстів, побудованих на вивченому мовному матеріалі, які містять
певну кількість незнайомих слів, про значення яких можна здогадатися |
|
III. Достатній |
7 |
Учень
(учениця) розуміє основний зміст поданих у нормальному темпі текстів,
побудованих на вивченому мовному матеріалі, які містять певну кількість
незнайомих слів, про значення яких можна здогадатися, сприймає більшу частину
необхідної інформації, подану у вигляді оціночних суджень, опису,
аргументації |
8 |
Учень
(учениця) розуміє основний зміст стандартного мовлення в межах тематики
ситуативного мовлення яке може містити певну кількість незнайомих слів, про
значення яких можна здогадатися. В основному сприймає на слух експліцитно
подану інформацію |
|
9 |
Учень
(учениця) розуміє основний зміст мовлення, яке може містити певну кількість
незнайомих слів, про значення яких можна здогадатися, а також сприймає
основний зміст повідомлень і фактичну інформацію, подану в повідомленні |
|
IV. Високий |
10 |
Учень
(учениця) розуміє основний зміст мовлення, яке може містити певну кількість
незнайомих слів, про значення яких можна здогадатись, а також основний зміст
чітких повідомлень різного рівня складності |
11 |
Учень
(учениця) розуміє тривале мовлення, яке може містити певну кількість
незнайомих слів, про значення яких можна здогадатися. Уміє знаходити в
інформаційних текстах з незнайомим матеріалом необхідну інформацію, подану у
вигляді оціночних суджень, опису, аргументації |
|
12 |
Учень
(учениця) розуміє тривале мовлення й основний зміст повідомлень, сприймає на
слух подану фактичну інформацію в повідомленні |
|
*
Обсяг тексту, рівень складності, лексична та грамматична наповнюваність,
тематика текстів формуються вчителем відповідно до Програмових вимог, для
кожного етапу навчання та типу навчального закладу. |
||
Читання* |
||
I. Початковий |
1 |
Учень
(учениця) уміє розпізнавати та читати окремі вивчені слова на основі матеріалу,
що вивчався |
2 |
Учень
(учениця) вміє розпізнавати та читати окремі вивчені словосполучення на
основі матеріалу, що вивчався |
|
3 |
Учень(учениця)
вміє розпізнавати та читати окремі прості непоширені речення на основі
матеріалу, що вивчався |
|
II. Середній |
4 |
Учень
(учениця) уміє читати вголос і про себе з розумінням основного змісту тексти,
побудовані на вивченому матеріалі. Уміє частково знаходити необхідну
інформацію у вигляді оціночних суджень за умови, що в текстах
використовується знайомий мовний матеріал |
5 |
Учень
(учениця) вміє читати вголос і про себе з розумінням основного змісту тексти,
які можуть містити певну кількість незнайомих слів, про значення яких можна
здогадатися. Уміє частково знаходити необхідну інформацію у вигляді оціночних
суджень, опису за умови, що в текстах використовується знайомий мовний
матеріал |
|
6 |
Учень/учениця
вміє читати з повним розумінням тексти, які можуть містити певну кількість
незнайомих слів, про значення яких можна здогадатися. Уміє знаходити
необхідну інформацію у вигляді оціночних суджень, опису, аргументації за
умови, що в текстах використовується знайомий мовний матеріал |
|
III. Достатній |
7 |
Учень
(учениця) уміє читати з повним розумінням тексти, які містять певну кількість
незнайомих слів, про значення яких можна здогадатися; уміє знаходити потрібну
інформацію в текстах інформативного характеру |
8 |
Учень
(учениця) вміє читати з повним розумінням тексти, які містять певну кількість
незнайомих слів, знаходити й аналізувати потрібну інформацію |
|
9 |
Учень
(учениця) вміє читати з повним розумінням тексти, використовуючи словник,
знаходити потрібну інформацію, аналізувати її та робити відповідні висновки |
|
IV. Високий |
10 |
Учень
(учениця) вміє читати з розумінням основного змісту тексти, аналізує їх,
розуміє прочитаний текст, установлюючи логічні зв'язки всередині речення та
між реченнями |
11 |
Учень
(учениця) уміє читати тексти, аналізує їх і робить власні висновки, розуміє
логічні зв'язки в рамках тексту та між його окремими частинами |
|
12 |
Учень
(учениця) уміє читати тексти, аналізує їх і робить висновки, порівнює
отриману інформацію з власним досвідом. У повному обсязі розуміє тему
прочитаного тексту різного рівня складності |
|
*
Обсяг, тематика, характер текстів для читання визначаються вчителем
відповідно до Програмових вимог для кожного етапу навчання та типу
навчального закладу. |
||
Говоріння* |
||
I. Початковий |
1 |
Учень
(учениця) знає найбільш поширені вивчені слова, проте не завжди адекватно
використовує їх у мовленні, допускає фонематичні помилки |
2 |
Учень
(учениця) знає найбільш поширені вивчені словосполучення, проте не завжди адекватно
використовує їх у мовленні, допускає фонематичні помилки |
|
3 |
Учень
(учениця) використовує в мовленні прості непоширені речення з опорою на
зразок, має труднощі у вирішенні поставленого комунікативного завдання в
ситуаціях на задану тему, допускає фонематичні помилки |
|
II. Середній |
4 |
Учень
(учениця) уміє в основному логічно розпочинати та підтримувати бесіду, при
цьому використовуючи обмежений словниковий запас та елементарні граматичні
структури. На запит співрозмовника дає елементарну оціночну інформацію,
відображаючи власну точку зору |
5 |
Учень
(учениця) уміє в основному логічно побудувати невеличке монологічне
висловлювання та діалогічну взаємодію, допускаючи незначні помилки при
використанні лексичних одиниць. Усі звуки в потоці мовлення вимовляються
правильно |
|
6 |
Учень
(учениця) упевнено розпочинає, підтримує, відновлює та закінчує розмову у
відповідності з мовленнєвою ситуацією. Усі звуки в потоці мовлення
вимовляються правильно |
|
III. Достатній |
7 |
Учень
(учениця) уміє зв'язно висловлюватись відповідно до навчальної ситуації,
малюнка, робити повідомлення з теми, простими реченнями передавати зміст
прочитаного, почутого або побаченого, підтримувати бесіду, ставити запитання
та відповідати на них |
8 |
Учень
(учениця) уміє логічно висловитись у межах вивчених тем відповідно до
навчальної ситуації, а також у зв'язку зі змістом прочитаного, почутого або
побаченого, висловлюючи власне ставлення до предмета мовлення; уміє
підтримувати бесіду, вживаючи короткі репліки. Учень в основному уміє у
відповідності з комунікативним завданням використовувати лексичні одиниці та
граматичні структури, не допускає фонематичних помилок |
|
9 |
Учень
(учениця) уміє логічно висловлюватись у межах вивчених тем, передавати
основний зміст прочитаного, почутого або побаченого, підтримувати бесіду,
уживаючи розгорнуті репліки, у відповідності з комунікативним завданням
використовує лексичні одиниці та граматичні структури, не допускає
фонематичних помилок |
|
IV. Високий |
10 |
Учень
(учениця) уміє без підготовки висловлюватись і вести бесіду в межах
вивчених тем, використовує граматичні структури й лексичні одиниці у
відповідності з комунікативним завданням, не допускає фонематичних помилок |
11 |
Учень
(учениця) уміє логічно й у заданому обсязі побудувати монологічне
висловлювання та діалогічну взаємодію, використовуючи граматичні структури й
лексичні одиниці у відповідності до комунікативного завдання, не допускаючи
при цьому фонематичних помилок |
|
12 |
Учень
(учениця) уміє вільно висловлюватись і вести бесіду в межах вивчених тем,
гнучко та ефективно користуючись мовними та мовленнєвими засобами |
|
*Обсяг
монологічного висловлювання та кількість реплік у діалогічному мовленні,
характер і тематика, лексична та граматична наповнюваність визначаються
вчителем відповідно до Програмових вимог для кожного етапу навчання та типу
навчального закладу. |
Письмо*
Рівень навчальних досягнень |
Бали |
Критерії оцінювання навчальних досягнень |
Грамотність |
|
|
|
|
Припустима
кількість орфографічних помилок |
Припустима
кількість лексичних, граматичних і стилістичних помилок |
I. Початковий |
1 |
Учень
(учениця) уміє писати вивчені слова, допускаючи при цьому велику кількість
орфографічних помилок |
8 |
9 |
2 |
Учень
(учениця) уміє писати вивчені словосполучення |
6 |
9 |
|
3 |
Учень
(учениця) уміє писати прості непоширені речення відповідно до комунікативної
задачі проте зміст повідомлення недостатній за обсягом для розкриття теми та
інформативно насичений |
6 |
8 |
|
II. Середній |
4 |
Учень (учениця)
уміє написати листівку за зразком, проте використовує обмежений запас лексики
та граматичних структур, допускаючи помилки, які ускладнюють розуміння тексту |
6 |
6 |
5 |
Учень
(учениця) уміє написати коротке повідомлення за зразком у межах вивченої теми,
використовуючи обмежений набір засобів логічного зв'язку при цьому відсутні
з'єднувальні кліше, недостатня різноманітність ужитих структур, моделей тощо |
4-5 |
5 |
|
6 |
Учень
(учениця) уміє написати коротке повідомлення/лист за зразком у відповідності
до поставленого комунікативного завдання, при цьому вжито недостатню
кількість з'єднувальних кліше та посередня різноманітність ужитих структур,
моделей тощо |
4-5 |
5 |
|
III. Достатній |
7 |
Учень
(учениця) уміє написати коротке повідомлення за вивченою темою за зразком у
відповідності до заданої комунікативної ситуації, допускаючи при цьому ряд
помилок при використанні вивчених граматичних структур. Допущені помилки не
порушують сприйняття тексту, у роботі вжито ідіоматичні звороти, з'єднувальні
кліше, різноманітні структури, моделі тощо |
4 |
4 |
8 |
Учень
(учениця) уміє без використання опори написати повідомлення за вивченою
темою, зробити нотатки, допускаючи ряд помилок при використанні лексичних
одиниць. Допущені помилки не порушують сприйняття тексту, у роботі вжито
ідіоматичні звороти, з'єднувальні кліше, різноманітні структури, моделі тощо |
3 |
3 |
|
9 |
Учень
(учениця) уміє написати повідомлення на запропоновану тему, заповнити анкету,
допускаючи ряд орфографічних помилок, які не ускладнюють розуміння
інформації, у роботі вжито ідіоматичні звороти, з'єднувальні кліше,
різноманітні структури, моделі тощо |
3 |
2 |
|
10 |
Учень
(учениця) уміє написати повідомлення, висловлюючи власне ставлення до
проблеми, написати особистого листа, при цьому правильно використовуючи
вивчені граматичні структури у відповідності до комунікативного завдання,
використовуючи достатню кількість ідіоматичних зворотів, з'єднувальних кліше,
моделей тощо |
2 |
1 |
|
IV. Високий |
11 |
Учень
(учениця) уміє написати повідомлення, правильно використовуючи лексичні одиниці
в рамках тем, пов'язаних з повсякденним життям. Даються при наявності
несуттєвих орфографічних, які не порушують акту комунікації (британський або
американський варіанти орфографії, орфографічні помилки в географічних назвах
тощо) |
1-2 |
|
12 |
Учень (учениця)
уміє подати в письмовому вигляді інформацію у відповідності з комунікативним
завданням, висловлюючи власне ставлення до проблеми, при цьому правильно
використовуючи лексичні одиниці та граматичні структури |
|
|
|
*
Обсяг письмового повідомлення, його тематика, структура, повнота розкриття
змісту, лексична насиченість і рівень граматичної компетентності,
наповнюваність визначаються вчителем відповідно до Програмових вимог для
кожного етапу навчання та типу навчального закладу |
Немає коментарів:
Дописати коментар